Saturday, January 10, 2009

Raja Lawak 3






KUALA LUMPUR, 10 JAN 2008: Ahmad Faizlam Alam, 30, atau Mat dan Shamsir Mohd Shahar,32, (Syem) terpaksa akur apabila menerima undian khidmat pesanan ringkas (SMS) paling rendah, sekali gus menjadi peserta pertama yang meninggalkan program realiti Raja Lawak 3.

Pengumumannya dibuat oleh salah seorang juri tetap Raja Lawak 3, Fauziah Nawi pada minggu kedua Gelanggang Raja Lawak 3 yang disiarkan secara langsung dari Studio 1, saluran Astro Prima (saluran 105), di sini, malam tadi.

Agak mengecewakan bagi Mat, apabila ini adalah minggu kedua berturut-turut dia tersenarai pada kedudukan 3 tercorot atas persembahan kurang menghiburkan.

Namun satu keputusan mengejutkan buat Syem. Walaupun memberikan penyampaian jenaka lebih segar serta berkeyakinan dengan 2 penampilan iaitu lelaki dan perempuan, namun namanya turut diundi keluar pada minggu ini.Turut tersenarai di tangga 3 tercorot ialah Adam dengan lawak azamnya yang turut kurang mendapat gelak ketawa daripada peminat.

Minggu ke-2 Gelanggang Raja Lawak 3, masih membariskan 12 peserta bersama tema jenaka bertemakan azam yang mengkehendaki mereka membuat persembahan selama 2 minit di atas pentas.

Sementara itu, peserta cilik kelahiran Kelantan, Mohd Amirullah, 20, (Amir) telah menjadi peserta yang menerima undian SMS terbanyak peminat, diikuti kumpulan Sepah dan Chot.

Turut menyerlah dengan jenaka yang padat dan segar ialah peserta wanita, Rafizzan Yaacop atau Yann, di mana persembahannya yang bertenaga itu telah mendapat pujian daripada 3 juri tetap Raja Lawak 3 iaitu Zaibo, Fauziah Nawi dan Shamsul Ghau Ghau.

Kumpulan LNJ juga tidak kurang hebatnya dengan kombinasi serasi anggota kumpulan berkenaan Afzan Saffuzn Ahmad dan Wan Sharizon Rahim.

Sementara itu, untuk mengundi secara SMS, taip LAWAK atau LAWAK <3/5/10> untuk undian secara pukal 3;5 atau 10 ke 32999.

Bagi undian ke talian tetap pula, undian boleh dibuat dengan mendail 13701/13703/13705/13710 untuk undian pukal 1;3;5 atau 10 undian dan ikut arahan yang disertakan.

0 comments: