Wednesday, January 7, 2009

Zuhairy Dah Sekolah dah

Bila hantar anak aku masuk sekolah senin lepas teringat aku masa aku dihantar oleh mak aku pegi sekolah dulu....macam nak same jek situasinye....Sebenaunye risau gak aku bila tiba masa aku nak hantar dia ke sekolah..aku risau dia taknak pegi jek...pagi tu awal2 dah kejutkan dia, mandi, sarap..dia mana pernah sarap kul 7 pagi..selalu dia bgn tido kul 10 pagi..heheh,pagi tu makan laah roti yang mak dia buatkan..masa nak hantar nampak muka dia macam dah berat je nak gi sekolah,sampai sekolah isteri aku yang temankan dia kat dalam, aku dok luar perhatikan gelagat budak2 yang datang,aku ingatkan zuhairy yang paling takut nak ke sekolah..rupa2 nya ramai lagi budak yang seangkatan dengan nya..bila mau dia kata nak balik, buat alasan nak masak...terus dia kata dia lapar, dia nak balik makan..heheheh pandai gak dia cari alasan nak balik..bila ada budak dah mula menangis..apa lagi, gamatlaah sekolah tu dengan tangisan budah2 yang lain termasuk anak aku..cikgu tadika tu suruh gak semua mak balik,tinggalkan anak kat dalam..bila je mak dia keluar,lagi kuat anak aku nangis, sampai muntah kat dalam tadika tu...habis baju melayu yang dia pakai pagi tu kotor,nasib baik dekat jek rumah aku ngan tadika..kene lah angkat baju lain gantikan baju yang kotor tu, masa dia balik aku tunggi depan sekolah...aku tengok senyum je dia....dah ok laah tu, dia bagitau dia nangis kejap jek..badan dia macam takut jek...
hari kedua, senang jek bila nak hantar dia gi sekolah...
balik pon takya aku nak jemput sebab aku dah pesan orang yang jaga anak aku pi ambik dia sekali ngan anak dia tumpang rumah dia, sekarang aku dah tak risau lagi dah....

0 comments: